خروج مستشاران نظامی خارجی از عراق

مشرق نیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 09:30
یک منبع امنیتی از خروج مستشاران نظامی خارجی از فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی اعلام کرد که مستشاران خارجی از فرماندهی عملیات مشترک عراق خارج شدند.

این منبع گفت که این مستشاران از طریق هواپیماهای باری، عراق را ترک کردند.

منبع مذکور افزود که این هواپیماها دو روز پیش وارد بغداد پایتخت عراق شده بود.

این اقدام سوالاتی را در مورد انگیزه‌ها و زمان‌بندی آن ایجاد کرده است.

این منبع توضیح داد که خروج تکمیل شده است و هیچ حضور خارجی در ستاد عملیات مشترک باقی نمانده است.

وی خاطرنشان کرد که این خروج بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی قبلی انجام شده است.

او افزود که انتقال پرسنل خارجی از طریق هواپیماهای باری نظامی که طی دو روز گذشته رسیده‌اند، انجام شده است که نشان می‌دهد این عملیات سازماندهی شده و از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

با آغاز جنگ ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، اهداف آمریکا در عراق هدف حملات مقاومت در این کشور قرار دارد.

مقاومت در عراق بارها تاکید کرده است که با توجه به مصوبه پارلمان این کشور، نیروهای خارجی باید از خاک عراق خارج شوند.

پیش از این و در روز گذشته نیز برخی رسانه‌ها گزارش دادند که یکی از شروط ایران برای آتش‌بس، جمع آوری همه پایگاه‌های آمریکا در کشورهای منطقه است.

آمریکا از این پایگاه‌ها به ویژه در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله قطر، کویت و بحرین برای حمله به ایران استفاده کرده و می‌کند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.