رشد چشمگیر اهدای خون در خراسان رضوی طی ماه مبارک رمضان

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 09:50
مشهد- رئیس اداره روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی، از افزایش قابل توجه مشارکت مردم خراسان رضوی در امر اهدای خون طی ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی مهدوی ارفع از افزایش قابل توجه مشارکت مردم استان در امر اهدای خون طی ماه مبارک رمضان خبر داد و از مردم نوعدوست قدردانی کرد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: میزان مراجعه برای اهدای خون در رمضان سال ۱۴۰۴ با ۲۶٫۹۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است؛ به‌طوری‌که تعداد مراجعه‌کنندگان از ۱۴٬۰۵۹ نفر در سال ۱۴۰۳ به ۱۷٬۸۴۷ نفر در سال ۱۴۰۴ رسیده است.

وی گفت: در بخش آمار تفکیکی، بیشترین رشد مربوط به مراجعه‌کنندگان خانم بوده که با ۱۴۶٫۰۱ درصد افزایش از ۹۵۴ نفر به ۲٬۳۴۷ نفر رسیده است.

مهدوی ارفع افزود: مراجعه آقایان نیز با ۱۸٫۲۷ درصد رشد از ۱۳٬۱۰۵ نفر به ۱۵٬۵۰۰ نفر افزایش یافته است.همچنین تعداد مراجعه‌کنندگان بار اول با جهشی قابل توجه و ۷۲٫۴۳ درصد رشد از ۳٬۴۱۷ نفر به ۵٬۸۹۲ نفر رسیده است.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی اعلام کرد تعداد واحدهای خون اهدایی نیز با ۲۲٫۶۳ درصد افزایش از ۱۱٬۵۶۴ واحد در سال ۱۴۰۳ به ۱۴٬۱۸۱ واحد خون در رمضان ۱۴۰۴ رسیده است.وی از مشارکت گسترده و مسئولانه هم‌استانی‌ها در تأمین خون سالم و کافی برای بیماران نیازمند قدردانی کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.