رییس زاده: خواستار اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی از مجامع سلامت شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 10:30
رییس سازمان نظام پزشکی خواستار اخراج آمریکا و اسرائیل از مجامع سلامت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رییس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ارشد نهادهای بین‌المللی حوزه سلامت، حملات اخیر به مراکز درمانی کشور را محکوم کرد و خواستار اقدام عملی فراتر از بیانیه‌های محکوم‌کننده شد.

این نامه خطاب به تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، دکتر اوتمار کلوییدر، دبیر کل انجمن جهانی پزشکی (WMA)، و میریانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) صادر شده است.

رییس‌زاده در این نامه با اشاره به ادامه جنایات جنگی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بیمارستان امام علی (ع) در شهرستان اندیمشک مورد حمله غیرقانونی قرار گرفته و از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده است.

وی با تأکید بر اینکه فراتر از اظهار تأسف‌های بی‌حاصل، انتظار می‌رود این نهادها به وظایف انسانی و تاریخی خود عمل کنند، تصریح کرد: خواستار اخراج این دو رژیم از مجامع بین‌المللی حوزه سلامت و همچنین پیگیری جدی پرداخت غرامت‌های وارده هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از این نامه هشدار داد: بدون شک در صورت سکوت عملی در قبال این جنایت‌ها، شما و سایر مردم دنیا هم در آینده قربانی همین رفتارهای ضد بشری و قانون جنگل ایجاد شده توسط آنها خواهید شد.

وی در پایان خطاب به مقامات نهادهای بین‌المللی تأکید کرد: به رسالت تاریخی خود عمل کنید تا شرمنده وجدان‌های بیدار بشری نشوید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.