مخالفت ژاپنی‌ها با مداخله دولت در تنگه هرمز

همشهری آنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 10:33
مردم ژاپن مخالف همراهی کشور خود با آمریکا در مساله تنگه هرمز و اعزام نیرو به منطقه هستند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، نتایج جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده در ژاپن در بحبوحه فشار مداوم آمریکا بر متحدان برای کمک به تأمین امنیت تنگه هرمز نشان می‌دهد که اکثر مردم ژاپن با اعزام کشتی‌های جنگی به غرب آسیا در پاسخ به جنگ علیه ایران مخالفند.

در نظرسنجی روزنامه یومیوری، ۶۷ درصد با اعزام نیروهای نظامی کشور به منطقه مخالفت کردند و نظرسنجی شبکه خبری اِی‌ان‌ان (ANN) نیز نشان داد که ۵۲ درصد با اعزام آنها مخالفند.

به نوشته روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست، «سانائه تاکایچی» نخست وزیر ژاپن که در روزهای گذشته به واشنگتن سفر کرده بود از رویارویی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بر سر حمایت توکیو از دخالت در امنیت تنگه هرمز اجتناب کرد، اما رئیس جمهور ترامپ همچنان به ژاپن فشار می‌آورد تا در این رابطه دست به اقدام بزند. بیشتر واردات نفت این کشور شرق آسیا به این آبراه وابسته است.

«سید عباس عراقچی» در جدیدترین به روزرسانی خود دریاره وضعیت آیراه حیاتی هرمز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خاطر نشان کرد که تنگه هرمز بسته نشده است. توقف کشتی‌ها به‌خاطر ترس شرکت‌های بیمه از «جنگ انتخابی» است که شما آغاز کرده‌اید، نه ایران.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.