آرامکو به خریداران: نفت سنگین نداریم

مشرق نیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 11:10
شرکت ملی نفت عربستان سعودی به خریداران آسیایی اعلام کرده که فقط نفت امکان تحویل نفت سبک از پایانه ینبع را دارد.

به گزارش مشرق، شرکت ملی نفت عربستان سعودی (آرامکو) به خریداران آسیایی اعلام کرده است که سهمیه نفت خام آن‌ها برای بارگیری در ماه آوریل (از ۱۲ فروردین) کاهش یافته و تنها امکان تحویل نفت سبک عربستان از پایانه ینبع وجود دارد.

داده‌های شرکت تحلیل انرژی کپلر نشان می‌دهد که صادرات نفت خام عربستان در ماه مارس به ۴.۳ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به ماه فوریه با رقم ۷.۱ میلیون بشکه در روز، کاهشی بیش از ۳۸ درصد را نشان می‌دهد.

پیش از این اخباری منتشر شده بود که نشان می‌داد آرامکو تولید در دو میدان بزرگ دریایی صفانیه (Safaniya) و زُلوف (Zuluf) را متوقف کرده است.

این دو میدان عمدتاً نفت سنگین و نیمه‌سنگین تولید می‌کنند و مجموع تولید آن‌ها بیش از ۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.