درخواست اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی از مجامع سلامت

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 11:22
رئیس سازمان نظام پزشکی کشورمان در نامه‌ای به مقامات ارشد نهاد‌های بین‌المللی حوزه سلامت، خواستار اخراج آمریکا و اسرائیل از مجامع بین‌المللی حوزه سلامت شد.

ایران اخراج آمریکا و رژیم صهیونیستی از مجامع سلامت را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ارشد نهاد‌های بین‌المللی حوزه سلامت، حملات اخیر به مراکز درمانی کشور را محکوم کرد و خواستار اقدام عملی فراتر از بیانیه‌های محکوم‌کننده شد.

این نامه خطاب به تدروس ادهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO)، دکتر اوتمار کلوییدر، دبیر کل انجمن جهانی پزشکی (WMA)، و میریانا اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) صادر شده است.

رئیس‌زاده در این نامه با اشاره به ادامه جنایات جنگی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بیمارستان امام علی (ع) در شهرستان اندیمشک مورد حمله غیرقانونی قرار گرفته و از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده است.

وی با تأکید بر اینکه فراتر از اظهار تأسف‌های بی‌حاصل، انتظار می‌رود این نهاد‌ها به وظایف انسانی و تاریخی خود عمل کنند، تصریح کرد: خواستار اخراج این دو رژیم از مجامع بین‌المللی حوزه سلامت و همچنین پیگیری جدی پرداخت غرامت‌های وارده هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از این نامه هشدار داد: بدون شک در صورت سکوت عملی در قبال این جنایت‌ها، شما و سایر مردم دنیا هم در آینده قربانی همین رفتار‌های ضد بشری و قانون جنگل ایجاد شده توسط آنها خواهید شد.

وی در پایان خطاب به مقامات نهاد‌های بین‌المللی تأکید کرد: به رسالت تاریخی خود عمل کنید تا شرمنده وجدان‌های بیدار بشری نشوید.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.