رحمانی: ۷۶۵ لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرف در کردستان شناسایی و معدوم شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 11:27
سنندج- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در روزهای نخست فروردین ماه جاری، ۷۶۵ لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرف در سطح استان شناسایی و معدوم شدند.

خالد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سنجش سلامت محیط در استان از اولویت‌های علوم پزشکی کردستان است، اظهار کرد: به صورت روزانه شاخص‌های سلامت محیط در استان بررسی و از سنجش از گرفته تا بازرسی از مراکز مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: در دو روز نخست فروردین ماه، در مجموع ۳۶۰ مورد بازرسی در استان انجام و در نتیجه آن ۷۶۵ لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یادآور شد: تیم‌های بهداشت محیط با جدیت بر سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی نظارت دارند.

رحمانی بر تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام تعطیل نوروز تاکید کرد و گفت: نظارت مستمر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با هدف صیانت از سلامت شهروندان و مسافران نوروزی انجام می‌شود.

وی به استفاده از تجهیزات پرتابل برای ارزیابی سریع کیفیت مواد غذایی و سطوح در مراکز خبر داد و گفت: این اقدام منجر به سنجش سریع و شناسایی مواد غذایی غیرقابل مصرف می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، همچنین بررسی کیفیت آب آشامیدنی از طریق سنجش کلر و نمونه‌برداری میکروبی را از اولویت‌های نظارت و بازرسی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دانست و اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده هیچ گونه موارد مشکوکی از بیماری‌های منتقدان از آب و غذا گزارش نشد.

رحمانی، تصریح کرد: بازرسی‌های بهداشتی در طرح نوروزی امرار دارد و سلامت مردم اولویت ما است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.