ارسال ۱۶ نامه برای محکومیت حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 11:54
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر گفت: تا امروز حدود ۱۶ نامه برای پیگیری حقوق بین‌المللی و محکومیت حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هلال‌احمر؛ راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر با اعلام این مطلب، گفت: در این مکاتبات درخواست شده که این حملات محکوم و اقدامات حقوقی لازم در این زمینه انجام شود.

وی افزود: معاونت امور بین‌الملل به‌صورت روزانه بیانیه‌ها و نامه‌های خود را برای مراجع بین‌المللی، از جمله بخش ارتباطات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین کمیته صلیب سرخ ارسال می‌کند.

عالیشوندی بیان کرد: تاکنون پنج بیانیه مشترک از سوی کمیته ملی حقوق بشر دوستانه و جمعیت هلال‌احمر در واکنش به موارد نقض حقوق بشر دوستانه از جمله حمله به مراکز درمانی و غیرنظامیان، حمله به آمبولانس‌های جمعیت هلال‌احمر و نیز حمله به ناو آموزشی دنا صادر شده است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر تصریح کرد: این بیانیه‌ها به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار فدراسیون و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قرار گرفته است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.