معاون استاندار تهران:ماهانه ۱۰۰ هزار تن آرد در استان تهران مصرف می شود

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 12:10
تهران- معاون استاندار تهران گفت:ماهانه ۱۰۰ هزار تن آرد در استان تهران مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله عسگری از بازسازی کارخانجات آرد، احداث واحدهای جدید و مکلف شدن تولیدکنندگان به حمل مستقیم آرد تا خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: مصرف ماهانه استان ۱۰۰ هزار تن است و با وجود ایام تعطیل، کارخانجات شبانه‌روز فعالند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: کار مهمی که هم‌اکنون در حوزه آرد در تهران دنبال می‌کنیم، بازسازی، نوسازی و جایگزینی کارخانجات است؛ هم کارخانه‌های آردی که در حال نوسازی و بهسازی هستند و هم کارخانه‌های جدیدی که در دست احداث داریم.

وی افزود: سیاست ما این است که به سرعت این واحدها جایگزین شوند تا هم بتوانند آرد با کیفیت بالاتر را تحویل شبکه پخت بدهند و هم از منظر سرعت عمل و حجم عرضه، افزایش داشته باشند.

عسگری با اشاره به تأمین بخشی از نیاز استان از البرز تصریح کرد: ظرفیت کارخانجات آرد استان تهران به سرعت قابل افزایش است و با وجود ایام عید و تعطیلی برخی واحدها، کارخانجات آرد ما شبانه‌روز کار می‌کنند تا خللی در فرایند تأمین پخت ایجاد نشود.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه نانواها گاهی از دیرکرد حمل آرد گلایه داشتند، خاطرنشان کرد: کارخانه‌ها را مکلف کردیم تا ابتدای خرداد، همزمان با تولید، حمل آرد را نیز خودشان انجام دهند که این کار سرعت حمل را افزایش می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به میزان مصرف استان اظهار داشت: مجموع مصرف ماهانه استان تهران حدود ۱۰۰ هزار تن است که ۴۰ کارخانه آرد داخل استان و استان‌های همجوار، این میزان را تأمین می‌کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.