ناو جرالد فورد تا ۱۴ ماه از خدمت خارج شد

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 13:32
ممکن است ناو هواپیمابر هسته‌ای آمريکایی یواس‌اس جرالد آر. فورد» تا ۱۴ ماه از خدمت خارج شود.

ناو جرالد فورد تا ۱۴ ماه از خدمت خارج شد

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، «جک باکبی» تحلیلگر دفاعی هشدار داده است که ناو هواپیمابر جرالد فورد ممکن است پس از آتش‌سوزی ۱۲ مارس در بخش رختشویخانهٔ کشتی، به یک دوره تعمیرات ۱۲ تا ۱۴ ماهه نیاز داشته باشد.

این ناو در حال حاضر در پایگاه دریایی سودا بِیْ در جزیرهٔ کرت یونان پهلو گرفته است. این ابرناو که نخستین کشتی از کلاس «فورد» محسوب می‌شود، به‌تازگی یک مأموریت بسیار سنگین ۹ ماهه را به پایان رسانده که طی آن از بیش از ۷۰۰۰ حمله علیه ایران پشتیبانی کرده است.

آتش‌سوزی باعث شد ۱۰۰ محل خواب خدمه غیرقابل استفاده شود و همچنین مشکل بزرگی به نام تعمیرات در سامانه‌های پیشرفته‌ای مانند:- سیستم پرتاب الکترومغناطیسی هواپیما - سیستم پیشرفته بازیابی هواپیما به وجود آید.

این تعمیرات عقب افتاده می‌تواند توان در دسترس بودن ناو‌های هواپیمابر آمریکا در سطح جهانی را در یک مقطع راهبردی حساس تحت فشار قرار دهد و استحکام جدیدترین ناو هسته‌ای ۱۰۰ هزار تنی نیروی دریایی آمریکا را به چالش بکشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.