تهدید علنی به حمله به یک نیروگاه هسته‌ای نقض قوانین بین‌المللی

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 13:57
نمایندگی دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین در شبکه اجتماعی نوشت: مقامات آمریکایی به صورت علنی تهدید به حمله به یک نیروگاه هسته‌ای می‌کنند! این نقض جدی و اساسی هنجار‌های بین‌المللی است.

تهدید علني به حمله به یک نیروگاه هسته‌ای نقض قوانين بین‌المللی

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از وين، نمایندگی دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی علناً تهدید به حمله به یک نیروگاه هسته‌ای می‌کنند! این نقض جدی و اساسی هنجار‌های بین‌المللی است که هرگونه حمله به نیروگاه‌های هسته‌ای را ممنوع می‌کند.

وي افزود: در صورت انجام، این امر اثرات منفی مخرب و طولانی‌مدتی بر زندگی انسان‌ها و محیط زیست در منطقه خلیج فارس و فراتر از آن خواهد داشت. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به سرعت در محکوم کردن این تهدید‌ها و یادآوری پیامد‌های فاجعه‌بار چنین اقدامات خطرناکی به ایالات متحده اقدام کند.

نمایندگی دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاكيد كرد: تمام اقدامات متجاوزان قطعاً نقض جدی و آشکار اصول اساسی حقوق بین‌الملل و همچنین هنجار‌های حقوق جنگ است و بنابراین مستلزم مسئولیت کامل بین‌المللی آنها برای اقدامات غیرقانونی بین‌المللی‌شان است و آنها مسئول تمام پیامد‌های ناشی از آن، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، در داخل یا خارج از منطقه خلیج فارس هستند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.