
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از وين، نمایندگی دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی علناً تهدید به حمله به یک نیروگاه هستهای میکنند! این نقض جدی و اساسی هنجارهای بینالمللی است که هرگونه حمله به نیروگاههای هستهای را ممنوع میکند.
وي افزود: در صورت انجام، این امر اثرات منفی مخرب و طولانیمدتی بر زندگی انسانها و محیط زیست در منطقه خلیج فارس و فراتر از آن خواهد داشت. آژانس بینالمللی انرژی اتمی باید به سرعت در محکوم کردن این تهدیدها و یادآوری پیامدهای فاجعهبار چنین اقدامات خطرناکی به ایالات متحده اقدام کند.
نمایندگی دایم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاكيد كرد: تمام اقدامات متجاوزان قطعاً نقض جدی و آشکار اصول اساسی حقوق بینالملل و همچنین هنجارهای حقوق جنگ است و بنابراین مستلزم مسئولیت کامل بینالمللی آنها برای اقدامات غیرقانونی بینالمللیشان است و آنها مسئول تمام پیامدهای ناشی از آن، چه مستقیم و چه غیرمستقیم، در داخل یا خارج از منطقه خلیج فارس هستند.