درخواست روسیه از واشنگتن و تل‌آویو درباره تنگه هرمز

افکار نیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 14:16
وزارت امور خارجه روسیه خواستار کاهش تنش بین آمریکا و اسرائیل علیه ایران شد و اعلام کرد ما با مسدود کردن تنگه هرمز مخالفیم، اما چنین مسائلی باید در چارچوب وضعیت کلی بررسی شود.

 وزارت امور خارجه روسیه  همزمان با ادامه حمله آمریکا و اسرائیل علیه ایران تصریح کرد: ما از واشنگتن و تل‌آویو می‌خواهیم که بحران را کاهش دهند تا وضعیت در تنگه هرمز به حالت عادی بازگردد. 

 در حالی‌که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که تردد از تنگه هرمز تنها به روی دشمنان بسته است، وزارت امورخارجه روسیه در ادامه یادآور شد: ما با مسدود کردن تنگه هرمز مخالفیم، اما چنین مسائلی باید در چارچوب وضعیت کلی بررسی شود. 

این وزارتخانه افزود: امیدواریم آمریکا عاقلانه رفتار کند و نیروگاه اتمی بوشهر را تهدید نکند. 

دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال استفاده آمریکا از نیروی زمینی در جنگ با ایران تاکید کرد: عملیات زمینی آمریکا در ایران واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد و انجام آن باعث تشدید درگیری خواهد شد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.