بیش از ۱۰۰ هزار جوان نسل‌زد خواستار محکومیت تجاوزات علیه ایران شدند

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 14:30
بیش از ۱۰۰ هزار جوان ایرانی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، ضمن تشریح خسارات ناشی از تجاوزات اخیر، خواستار محکومیت صریح این اقدامات شدند و سکوت جامعه جهانی را نقض حقوق بین‌الملل دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان نسل‌زد در نامه‌ای سرگشاده به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر امور جوانان این سازمان، ضمن تشریح خسارات جانی و مالی ناشی از تجاوزات اخیر دشمن، خواستار محکومیت صریح این اقدامات ضدحقوق بشری شدند.

‌در این نامه که امروز منتشر شد، امضاکنندگان با اشاره به گزارش‌هایی از آسیب‌های واردشده به زیرساخت‌ها و شهروندان ایرانی، تأکید کرده‌اند که سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزات، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و مصادیق جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

‌جوانان نسل‌زد در این فراخوان، از نهادهای بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل خواسته‌اند تا مسئولیت خود در قبال حفظ صلح و امنیت جهانی را ایفا کرده و با صدور بیانیه‌ای قاطع، مرتکبان این حملات را محکوم کنند.

‌این حرکت گسترده، نشان‌دهنده رویکرد فعال نسل جدید ایران در پیگیری حقوقی و دیپلماتیک برای مقابله با آنچه «تهدیدهای فرامرزی» خوانده شده، ارزیابی می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.