به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان نسلزد در نامهای سرگشاده به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دفتر امور جوانان این سازمان، ضمن تشریح خسارات جانی و مالی ناشی از تجاوزات اخیر دشمن، خواستار محکومیت صریح این اقدامات ضدحقوق بشری شدند.
در این نامه که امروز منتشر شد، امضاکنندگان با اشاره به گزارشهایی از آسیبهای واردشده به زیرساختها و شهروندان ایرانی، تأکید کردهاند که سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزات، نقض آشکار حقوق بینالملل و مصادیق جنایت علیه بشریت محسوب میشود.
جوانان نسلزد در این فراخوان، از نهادهای بینالمللی بهویژه سازمان ملل خواستهاند تا مسئولیت خود در قبال حفظ صلح و امنیت جهانی را ایفا کرده و با صدور بیانیهای قاطع، مرتکبان این حملات را محکوم کنند.
این حرکت گسترده، نشاندهنده رویکرد فعال نسل جدید ایران در پیگیری حقوقی و دیپلماتیک برای مقابله با آنچه «تهدیدهای فرامرزی» خوانده شده، ارزیابی میشود.











