تنگه هرمز اهرم فشار ماست + ویدئو | می‌توانیم بابت عبور از تنگه هرمز عوارض‌ بگیریم

همشهری آنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 15:01
علی مطهری گفت: می‌توانیم به کشورهای غیرمتخاصم اجازه عبور از تنگه هرمز را بدهیم و عوارضی بگیریم. تنگه هرمز اهرم فشار ماست.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دانشجو، نماینده ادوار مجلس در گفتگوی زنده تلویزیونی بیان کرد: مهمترین اهرم فشار ما همین مدیریت و کنترل آمد و رفت تنگه هرمز است که ما ان شاءالله این را ادامه خواهیم داد؛ یعنی حتی اگر جنگ هم به اتمام برسد حتماً یک ساز و کار منطقه ای بین ایران و عمان شکل خواهد گرفت که از این به بعد رفت و آمد کشتی ها و نفتکش ها به شکل سابق نباشد.

ایران حق دارد که عوارضی را دریافت بکند، در سایر تنگه هایی که در دنیا هست نیز چنین سازو کاری وجود دارد و قانون بین المللی هم دارد؛ ما می توانیم این کار را ادامه بدهیم، همین الان می‌توانیم به کشورهایی که دشمن ما نیستند اجازه عبور بدهیم و عوارضی هم دریافت بکنیم و بعداً هم این کار را ادامه بدهیم.

تنگه هرمز الان به طور کامل بسته نیست در واقع دارند مدیریت و کنترل می‌کنند و طبیعتا به دشمن آمریکایی و صهیونیستی چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.