کرمانشاه در نوروز؛ بازگشایی اماکن تاریخی و تخفیف اقامتگاه‌ها برای مسافران

خبرآنلاین دوشنبه 03 فروردین 1405 - 15:33
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: با وجود شرایط جنگی، کرمانشاه برای استقبال از مسافران نوروزی آماده‌سازی شده است.

کیومرث اعظم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین در استان کرمانشاه ، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و نیاز جامعه با نظر ستاد هماهنگی خدمات سفر مقرر شد تا تعدادی از محوطه‌های تاریخی استان در ایام نوروز برای رفاه بازدیدکنندگان باز شوند، با توجه تصمیم اتخاذ شده محوطه‌های تاریخی _ فرهنگی تاق‌بستان، سایت جهانی بیستون و معبد آناهیتا کنگاور در ایام نوروز به روی گردشگران باز شدند.

وی افزود: محوطه‌ها ذکر شده  از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰شب  پذیرای هم وطنان عزیز خواهند بود؛ امید است در این شرایط جنگ بازگشایی این محوطه‌ها فرصتی را برای افزایش تاب آوری جامعه و انسجام ملی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه تصریح کرد: محوطه‌های تاریخی استان کرمانشاه پیش از این با شروع جنگ تحمیلی آمریکایی _ صهیونیستی تعطیل شده بودند. موزه‌های استان و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی تعطیل بوده و امکان بازدید ندارند.

وی با اشاره به آغاز به کار فعالیت ستاد خدمات سفر کرمانشاه، بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه جنگ در کشور برای مسافران در ایام نوروز اسکان در اقامتگاه‌های مختلف استان را با ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

اعظمی در ادامه گفت: به دلیل شرایط خاص جنگی فضای نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و کشور در شرایط عزای عمومی است، اما به دلیل اینکه ممکن است بعضی از استان‌های دیگر در ایام تعطیل به کرمانشاه سفر کنند، به همین دلیل باید شرایط مطلوبی برای میزبانی از آنها را فراهم کنیم.

48

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.