تاکید بر همبستگی پاكستان با ایران در اوج تنش‌ها

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 15:42
نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران، بر همبستگی پاكستان با ایران در اوج تنش‌ها تاكيد كرد.

تاکید بر همبستگی پاكستان با ایران در اوج تنش‌ها

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از خبرگزاری رسمی دولت پاکستان، «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در آغاز این گفت‌و‌گو، عید سعید فطر و نوروز را به رئیس‌جمهور ایران و ملت این کشور تبریک گفت.

مسعود پزشكيان رئیس‌جمهور ایران نیز ضمن قدردانی، متقابلاً این مناسبت‌ها را به مردم پاکستان تبریک گفته و برای آنان آرزوی خیر و برکت کرد.

«شهباز شریف» با اشاره به شرایط حساس کنونی، به‌عنوان یک کشور همسایه، همبستگی کامل پاکستان را با ملت ایران اعلام کرد و نسبت به جان‌باختن شماری از شهروندان ایرانی ابراز تأسف عمیق نمود.

وی همچنین برای مجروحان و آسیب دیدگان این حوادث، آرزوی بهبودی سریع و سلامتی کرد.

نخست‌وزیر پاکستان در ادامه نسبت به وضعیت نگران‌کننده در منطقه خلیج فارس ابراز نگرانی جدی کرده و با اشاره به پیامد‌های خطرناک ادامه تنش ها، بر ضرورت فوری کاهش تنش میان کشور‌های منطقه تاکید کرد.

وی خواستار بازگشت همه طرف‌ها به مسیر گفت‌و‌گو و دیپلماسی شد تا اختلافات از طریق راهکار‌های مسالمت‌آمیز حل‌وفصل شود.

وی همچنین اتحاد و همبستگی امت اسلامی در شرایط کنونی را مهم برشمرده و این امر را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو دانست.

شهباز شریف با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک پاکستان، به طرف ایرانی اطمینان داد که اسلام‌آباد به ایفای نقش سازنده خود در جهت تقویت صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.