عراقچی: متاسفیم که از کشور‌های منطقه به ایران حمله می شود

صدا و سیما دوشنبه 03 فروردین 1405 - 15:52
وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گو با وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما متاسفیم که قلمروی کشور‌های اسلامی منطقه برای حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

عراقچی: کشور‌های اسلامی برای حمله به ایران استفاده می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص تحولات منطقه و تبعات جنگ غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر امنیت منطقه و جهان، گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح جنایات ارتکابی متجاوزان علیه مردم ایران، به‌ویژه حمله به مدارس، بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی، بر عزم ایران برای دفاع قاطعانه از حاکمیت و تمامیت سرزمینی ایران تاکید و تصریح کرد: اقدام ایران در هدف قراردادن پایگاه‌های نظامی و امکانات متجاوزان در کشور‌های منطقه، در راستای حق ذاتی دفاع از خود است و ما متاسفیم که قلمروی کشور‌های اسلامی منطقه برای حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

عراقچی با اشاره به پیامد‌های تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه و ایمنی دریانوردی در تنگه هرمز، تصریح کرد: ناامنی تحمیلی بر تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و کشور‌های منطقه و جهان باید بانیان این وضعیت را به‌خاطر جنایاتشان مواخذه و پاسخگو کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به پیامد‌های تداوم جنگ در منطقه و تشریح رایزنی‌های اخیر خود با مقامات کشور‌های منطقه، بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش و تقویت مناسبات میان ایران و کشور‌های منطقه تاکید کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.