پاپ لئو چهاردهم: برای صلح تلاش شود اما نه با سلاح بلکه از طریق گفت‌وگو

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 05:06
پاپ لئو چهاردهم رهبر کاتولیک‌های جهان با تکرار درخواست خود برای آتش‌بس در جنگ تجاوزکارانه علیه ایران خواستار برقراری صلح از طریق گفت‌وگو شد، نه با استفاده از سلاح.

پاپ لئو چهاردهم رهبر کاتولیک‌های جهان با تکرار درخواست خود برای آتش‌بس در جنگ تجاوزکارانه علیه ایران خواستار برقراری صلح از طریق گفت‌وگو شد، نه با استفاده از سلاح.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لئو چهاردهم که اولین پاپ آمریکایی است، سه‌شنبه شب از «افزایش نفرت و شدیدتر شدن خشونت» انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: می‌خواهم درخواست خود را برای آتش‌بس تکرار کنم. برای صلح تلاش شود اما نه با سلاح بلکه از طریق گفت‌وگو، و صادقانه به دنبال راه‌حلی برای همه باشیم.

پاپ لئو با بیان اینکه «بیش از یک میلیون نفر آواره و افراد بسیاری کشته شده‌اند» افزود: از همه مقام‌ها دعوت می‌کنم که صادقانه از طریق گفت‌وگو برای حل مشکلات تلاش کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه جنگ تجاوزکارانه در خاورمیانه را «رسوایی برای همه خانواده بشری» خواند و درخواست را خود مبنی بر برقراری آتش‌بس فوری تکرار کرد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در برابر رنج بسیاری از مردم، قربانیان بی‌دفاع این درگیری‌ها، سکوت کنیم. آنچه آنها را آزار می‌دهد، به کل بشریت آسیب می‌رساند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.