به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در پیامی در شبکههای اجتماعی اعلام کرد بر اساس این توافق، روزانه دو کشتی پاکستانی از این تنگه عبور خواهند کرد.
اسحاق دار این اقدام ایران را «حرکتی مثبت و سازنده» توصیف کرد و گفت: این تصمیم شایسته قدردانی بوده و نویدبخش صلح و عاملی برای تقویت ثبات در منطقه است. وزیر امور خارجه پاکستان همچنین تأکید کرد: این اعلامیه مثبت، گامی معنادار در مسیر صلح به شمار میرود و تلاشهای مشترک در این راستا را تقویت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: گفتوگو، دیپلماسی و اقدامات اعتمادساز، تنها راه پیشرو برای حلوفصل مسائل منطقهای است.