گام مثبت ایران در تنگه هرمز

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 09:17
«اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان از موافقت دولت ایران برای عبور ۲۰ کشتی دیگر با پرچم پاکستان از تنگه هرمز خبر داد.

گام مثبت ایران در تنگه هرمز

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در پیامی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد بر اساس این توافق، روزانه دو کشتی پاکستانی از این تنگه عبور خواهند کرد.

اسحاق دار این اقدام ایران را «حرکتی مثبت و سازنده» توصیف کرد و گفت: این تصمیم شایسته قدردانی بوده و نویدبخش صلح و عاملی برای تقویت ثبات در منطقه است. وزیر امور خارجه پاکستان همچنین تأکید کرد: این اعلامیه مثبت، گامی معنادار در مسیر صلح به شمار می‌رود و تلاش‌های مشترک در این راستا را تقویت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: گفت‌و‌گو، دیپلماسی و اقدامات اعتمادساز، تنها راه پیش‌رو برای حل‌وفصل مسائل منطقه‌ای است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.