پروتکل جدید تنگه هرمز بر اساس اراده ایران تدوین می‌شود

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 09:36
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به شرایط جنگی فعلی و پساجنگ در آینده، بر تدوین پروتکل جدید برای تنگه هرمز بر اساس اراده جمهوری اسلامی ایران و تعیین نحوه استفاده از آن مطابق نظر مقام معظم رهبری تاکید کرد.

پروتکل جدید تنگه هرمز بر اساس اراده ایران تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، نادرقلی ابراهیمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص سازوکار‌های کنترل تنگه هرمز در جنگ و شرایط جنگ و پساجنگ، گفت: در شرایط فعلی و پساجنگ، تنگه هرمز باید به ابزاری برای ایجاد مسیر‌های غیرتحریمی با کشور‌های دوست و در راستای منافع اقتصادی ایران تبدیل شود.

ابراهیمی افزود: کشور‌های دوست که می‌خواهند از امنیت تنگه هرمز و منافع اقتصادی حاصل از آن بهره‌مند شوند، بایستی منافع اقتصادی ایران فارغ از فشار تحریم‌های آمریکا را تامین نمایند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این بدان معنی است که ما به کشور‌های دوست که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور نمایند، می‌گوییم مسیر‌های امن غیرتحریمی برایمان فراهم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه روشن است چگونگی و نحوه استفاده از این تنگه در شرایط فعلی و پساجنگ صرفا بر اساس و مطابق نظر مقام معظم رهبری با اراده جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. /

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.