تولید بیش از ۱۰ هزار تن خرما در نخلستان‌های خاش

خبرگزاری مهر یکشنبه 09 فروردین 1405 - 10:45
خاش - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش گفت: این شهرستان با دارا بودن ۷۶۰۰ هکتار نخلستان سالانه بیش از ۱۰ هزار تن خرما تولید و روانه بازار می‌کند.

مجتبی خاشی به خبرنگار مهر گفت: از مجموع نخلستان‌های این شهرستان حدود ۴۶۰۰ هکتار بارور است و بخش عمده محصول تولیدی آن را خرمای ربی تشکیل می‌دهد که به دلیل کیفیت بالا مورد توجه بازار قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خاشبیان کرد: خرمای تولیدی خاش پس از فرآوری و بسته‌بندی علاوه بر عرضه در استان‌های مختلف کشور، به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب خرمای این منطقه افزود: استفاده از روش‌های کشاورزی ارگانیک در نخلستان‌های خاش سبب شده محصولات تولیدی به عنوان خرمایی سالم و باکیفیت شناخته شوند.

وی همچنین گرده‌افشانی را از عوامل مهم در افزایش کیفیت و کمیت تولید خرما دانست و تصریح کرد: استفاده از گرده مناسب نقش مؤثری در تشکیل میوه و بهبود عملکرد درختان خرما دارد.

خاشی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه نخلستان‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: توسعه و بهبود شرایط کشت و تولید خرما می‌تواند زمینه ایجاد درآمد پایدار برای کشاورزان و تقویت اقتصاد منطقه را فراهم کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.