احداث نیروگاه‌ های خورشیدی ؛ گامی بلند برای هوای پاک و پدافند غیرعامل

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 11:47
معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با تایید تمامی استعلام‌ های مربوط به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران طی سال 1404، گام مهمی در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تحقق الزامات قانون هوای پاک برداشته شد .
احداث نیروگاه‌ های خورشیدی ؛ گامی بلند برای هوای پاک و پدافند غیرعاملبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، فاطمه اکبرپور  اظهار داشت: از مجموع درخواست‌ های ثبت‌ شده، پنج پروژه با ظرفیت بالای 100 مگاوات، نیازمند مطالعات دقیق ارزیابی اثرات محیط‌ زیستی بودند و کمیته ارزیابی این پروژه‌ ها در سال ۱۴٠۴ تشکیل و مجوزهای لازم برای دو واحد در شهرستان‌ های ملارد و ری صادر شد.
وی ادامه داد: بررسی سه پروژه دیگر نیز در جریان است، اما تصمیم‌ گیری نهایی منوط به مشخص شدن وضعیت واگذاری اراضی مربوطه خواهد بود.
اکبرپور تصریح کرد: امید است با تکمیل فرآیند احداث و بهره‌ برداری از این نیروگاه‌ ها تا پایان سال 1405، شاهد افزایش سهم انرژی‌ های تجدیدپذیر در سبد انرژی استان و رفع ناترازی انرژی باشیم.
معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: در همین راستا، شهرداری تهران نیز با هدف کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ ای، احداث نیروگاه‌ های خورشیدی را در 101 نقطه از پایتخت کلید زده بود. با این حال، حملات اخیر به پنج نیروگاه خورشیدی در مدار، موجب آسیب‌ دیدگی و از کار افتادن آنها شده که این امر منجر به کاهش بخشی از ظرفیت تولید انرژی پاک در پایتخت گردیده است و تلاش‌ ها برای بازسازی و راه‌ اندازی مجدد این واحدها در دست پیگیری است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.