آبگیری ۱۱۰ میلیون متر مکعبی بیش از ٩٠٠ سازه آبخیزداری هرمزگان

خبرگزاری مهر یکشنبه 09 فروردین 1405 - 12:20
بندرعباس- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از آبگیری ۱۱۰ میلیون متر مکعبی بیش از ٩٠٠ سازه آبخیزداری هرمزگان در سامانه بارشی ۵ الی۷ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد نور موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان با دارا بودن ۱۷ حوزه آبخیز و مساحت ۱۰ میلیون هکتار بمنظور مدیریت جامع حوزه آبخیز در بالادست اراضی کشاورزی،چاهها و قنوات، ۱۶۰۰ سازه آبخیزداری سنگی ملاتی، پخش سیلاب، هلالی آبگیر، سازه خاکی و بیش از ۶۰۰۰ سازه دربند و کشبند (سازه های کوتاه) احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: در بارندگی اخیر ۱۱۰ میلیون متر مکعب آبگیری انجام شده که نقش بسیار مهمی در تعدیل سیل ،حفاظت خاک و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و احیا و توسعه پوشش گیاهی دارد .

موسوی همچنین از خیرین، جوامع محلی و افرادی که در احداث سازه های آبخیزداری مشارکت داشته اند تشکر نموده و از خیرین خواست با مشارکت در احداث سازه ها به احیاء و توسعه منابع طبیعی کمک نمایند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.