مراجعه ۳۱ هزار اهداکننده به مراکز انتقال خون استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری مهر یکشنبه 09 فروردین 1405 - 15:27
شهرکرد-مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۱۴۰۴ مراکز اهدای خون استان میزبان ۳۱۶۰ هداکننده در استان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال ۱۴۰۴ مراجعه اهداکنندگان به مراکز اهدای خون استان به عدد ۳۱ هزار و ۶۳۱ نفر رسید که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ۱ درصدی داشته است.

وی همچنین از اهدای خون ۲۶ هزار و ۵۵۳ اهداکننده از میان مراجعه‌کنندگان خبر داد و میزان رشد اهدای خون در سال ۱۴۰۴ را یک درصد توصیف کرد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تاثیر حضور بانوان در مراکز اهدای خون، سهم بانوان از میان اهداکنندگان سال گذشته را ۸/۳ درصد عنوان و خاطرنشان کرد: میزان اهدای خون بانوان یک هزار و ۲۷ واحد بود که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

هاشمی افزود: تعداد اهدای خون برای کسانی که برای اولین بار تجربه اهدای خون را پشت سرگذاشتند به عدد ۴ هزار و ۳۷۱ اهداکننده رسیده است که امیدواریم در سال جدید شاهد افزایش این میزان باشیم.

وی در پایان بیان داشت؛ هم‌اکنون ذخیره خون استان ۸ روز می باشد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.