دفاتر اسناد رسمی از ابتدای فروردین موظف به وصول حقوق دولتی طبق تعرفه جدید هستند

صدا و سیما یکشنبه 09 فروردین 1405 - 15:37
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد با لازم‌الاجرا شدن قانون بودجه ۱۴۰۵، دفاتر اسناد رسمی مکلف‌اند در همه خدمات ثبتی از جمله نقل و انتقال اموال، حقوق دولتی را بر اساس تعرفه‌های جدید وصول کنند.

دفاتر اسناد رسمی از ابتدای فروردین موظف به وصول حقوق دولتی طبق تعرفه جدید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید صادق سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۵ گفت: از ابتدای فروردین‌ ۱۴۰۵ همه دفاتر اسناد رسمی موظف‌اند در ارائه خدمات ثبتی از جمله نقل و انتقال اموال، حقوق دولتی را مطابق تعرفه‌های مصوب در بودجه وصول کنند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: تا زمان اصلاح سامانه و بارگذاری تعرفه‌های جدید، دفاتر اسناد رسمی باید مابه‌التفاوت وجوه مربوط به حقوق دولت و حقوق عمومی را محاسبه و مستقیماً به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

سعادتیان گفت: سردفتر به عنوان مسئول اصلی در وصول صحیح حقوق دولتی مکلف است از اول فروردین ۱۴۰۵ طبق قانون عمل کند.

وی افزود: پس از بارگذاری تعرفه‌ها در سامانه‌های مربوط، فرآیند واریز حقوق دولتی به صورت هوشمند انجام خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.