
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید صادق سعادتیان، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اجرای قانون بودجه سال ۱۴۰۵ گفت: از ابتدای فروردین ۱۴۰۵ همه دفاتر اسناد رسمی موظفاند در ارائه خدمات ثبتی از جمله نقل و انتقال اموال، حقوق دولتی را مطابق تعرفههای مصوب در بودجه وصول کنند.
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: تا زمان اصلاح سامانه و بارگذاری تعرفههای جدید، دفاتر اسناد رسمی باید مابهالتفاوت وجوه مربوط به حقوق دولت و حقوق عمومی را محاسبه و مستقیماً به حساب خزانهداری کل کشور واریز کنند.
سعادتیان گفت: سردفتر به عنوان مسئول اصلی در وصول صحیح حقوق دولتی مکلف است از اول فروردین ۱۴۰۵ طبق قانون عمل کند.
وی افزود: پس از بارگذاری تعرفهها در سامانههای مربوط، فرآیند واریز حقوق دولتی به صورت هوشمند انجام خواهد شد.