روز سی ام جنگ/ حملهٔ پهپادی ارتش به تجهیزات آمریکا در پایگاه الازرق اردن/انهدام زیرساختهای هوایی، پهپادی، تسلیحاتی و محل اختفای ارتش دشمن/ بروزرسانی می شود..
با آتش پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت هدایت و کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته آمریکا در آسمان شیراز سرنگون شد و یک فروند جنگنده اف ۱۶ آمریکایی نیز در جنوب استان فارس مورد اصابت قرار گرفت.
به گزارش تابناک، نبرد ایران با نیروهای متجاوز آمریکایی و اسرائیلی وارد سی امین روز خود شد .
در پی حملات هوایی شبانهروز گذشته آمریکا به چند دانشگاه بزرگ ایران که به شهادت و زخمی شدن جمعی از دانشجویان و اساتید انجامید، جمهوری اسلامی ایران تغییر راهبردی در قواعد درگیری اعلام کرد. نیروهای مسلح کشورمان اعلام کردند که از این پس، تمام دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشورهای متجاوز و حامیان آنها «هدف مشروع دفاع مشروع» هستند و هرگونه حمله به مراکز علمی ایران، پاسخ متناسب و متقارنی علیه تأسیسات مشابه در کشورهای متجاوز در پی خواهد داشت.
همچنین دو تأسیسات حساس نظامی و هوافضای آمریکا در منطقه با حملات دقیق و پیچیدهای منهدم شدند که نقش کلیدی در تجهیز حملات علیه ایران داشتند. کارشناسان این حملات را نشانه تغییر از راهبرد دفاعی به رویکرد تهاجمی میدانند.
در میدان نبرد، شمار «موجهای» حملات موشکی و پهپادی سپاه به عدد ۸۵ رسیده است. برخلاف پیشبینی پنتاگون، توان تهاجمی ایران کاهش نیافته، بلکه حملات هدفمندتر، هماهنگتر و سنگینتر شدهاند. ایران همچون بیش از ۶۰ درصد توان موشکی و پهپادی پیش از جنگ را حفظ کرده است. تنگه هرمز تحت کنترل ایران است و تردد کشتیهای غربی به صفر رسیده، بیشتر پایگاههای آمریکا در منطقه از مدار خارج شده و قیمت نفت بالای ۱۰۰ دلار مانده است.
روز سیام جنگ نشان داد آمریکا به هیچ هدف راهبردی نرسیده و با واکنش هوشمندانه و فزاینده ایران مواجه شده است. حتی هواداران جنگ در کنگره نیز شکست گزینه نظامی را پذیرفته و تنها راه را پذیرش شروط ایران میدانند. هشدار درباره «باتلاق زمینی» نیز جدیتر شده است. یک ماه پس از آغاز «خشم عظیم»، واشنگتن در بنبستی فرو رفته که هر روز عمیقتر میشود.
درادامه موج۸۶ عملیات وعده صادق ۴ بصورت چندمرحله ای و با تهاجمات مشترک موشکی و پهپادی نیروهای هوافضا و دریایی سپاه پاسداران از سحرگاه روز یکشنبه با رمز «یا اله العالمین» و تقدیم به خبرنگاران شهید و شجاع لبنانی «علی شعیب، محمد فتونی، شهیده فاطمه فتونی» ارامنه و شهدای مسیحی دفاع مقدس ۸ساله و جنگ رمضان ، علیه اهداف آمریکایی و صهیونیستی در منطقه آغاز شد.
در مرحله نخست این عملیات زیرساختهای عملیات هوایی و پهپادی و ذخایر تسلیحاتی در پایگاههای آمریکایی ویکتوریا، عریفجان و الخرج مورد هدف موشکی و پهپادی قرار گرفتند.
در ادامه محل اختفای نیروهای تروریستی ارتش امریکا و رژیم صهیونیستی و حزب کوموله در مناطق مختلف از جمله آراد، نقب، تل آویو، اربیل ناوگان پنجم دریایی و الظفره مورد اصابت دقیق قرار گرفتند.
انتشار ستونهای دود و انفجار در منطقه و تصاویر لاشههای هواپیماهای منهدم شده میلیون دلاری آمریکا، تلاش مقامات و رسانههای کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه برای سانسور حملات تهاجمی ایران را خنثی ساخته است.
همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه شماره 47 بیان کرد: ملت عزیز ایران اسلامی! فرزندان رشید شما در ارتش جمهوری اسلامی ایران، از بامداد امروز، انبار تجهیزات آمادی و پشتیبانی و اماکن اسکان نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در پایگاه الازرق اردن را آماج حملات پهپادهای خود قرار دادند.
پایگاه الازرق اردن با تجهیزات و استعداد بالای نیروی انسانی، یکی از مهمترین مراکز نظامی منطقه و پایگاههای کلیدی برای آمریکا و متحدانش محسوب میشود.
این پایگاه به دلیل موقعیت راهبردی و قرار گرفتن آن در شرق اردن، به یک سکوی عملیاتی حساس و کلیدی با ترکیبی از انواع هواپیماهای جنگنده و ترابری برای انجام حملات هوایی و یکی از مهمترین مراکز فرماندهی عملیات علیه ایران تبدیل شده است.
مدافعان استقلال و تمامیت ارضی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، راه مقدس دفاع از حقانیت ایران سربلند اسلامی را با یاد شهیدان گرانقدر میهن عزیز و ارادهای مستحکم و برگرفته از فرهنگ غنی و ریشه دار این سرزمین کهن، با قدرت ادامه خواهند داد.
در ادامه اخبار مربوط به روز سی ام جنگ را لحظه به لحظه میتوانید دنبال کنید:
منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.