وزیر علوم: با زدن ساختمان دانشگاه ساختار علم متوقف نمی‌شود/دانشگاه در ایران حدود ۲هزار سال سابقه دارد  

الف یکشنبه 09 فروردین 1405 - 17:19
وزیر علوم در بازدید میدانی از دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید کرد: دشمن آمریکایی-صهیونی فکر می‌کنند با زدن ساختمان دانشگاه، ساختار علم هم متوقف می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین سیمایی صراف در جریان بازدید از دانشگاه علم و صنعت در پی تجاوز دشمن به این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه و دانشگاهیان طبق تمام قوانین بین‌المللی مصون و محفوظ از هرگونه تعرض هستند.

به نقل از دانشگاه علم و صنعت، وی با بیان اینکه دانشگاه در ایران حدود ۲ هزار سال سابقه دارد، تاکید کرد: دشمن ناکام بوده و ناکام خواهد ماند و مسیر علم در کشور مسیر بی‌بازگشت خواهد بود.

وی تصریح کرد: مسیر علمی کشور ما همواره مداوم بوده و اختلال دشمن مانع آن نمی‌شود، ولو آنکه با تجاوز دشمن خلل بزرگی در آن ایجاد شود، مسیر علم مختل نمی‌شود.

سیمایی صراف یادآور شد: باید بگوییم که دشمن واقعاً مایوس شده از اینکه بتواند ملت را به ستوه بیاورد، لذا در اهداف شومش دانشگاه را هم هدف قرار داده است.

وزیر علوم تصریح کرد: تجاوز به دانشگاه علم و صنعت، به لحاظ حقوقی محکوم است و همه اسناد بین‌المللی دال بر این است که هدف‌گذاری مراکز علمی مسئولیت بین‌المللی برای کشور متخاصم و مهاجم به وجود می‌آورد. کشور هم خوشبختانه اقدامات حقوقی در این رابطه را شروع کرده است.

سیمایی صراف تاکید کرد: مسلماً دولت نسبت به همه خرابی‌ها و خسارات ایجادشده مسئولیت دارد و از همین الان هم اقدامات جبرانی را شروع کرده است و بدیهی است که بازسازی دانشگاه و مراکز دانشگاه و خوابگاه‌ها در اولویت اقدامات دولت قرار دارد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.