رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مربیان خارجی با ما قرارداد دارند و باید بیایند و کارشان را ادامه بدهند.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه نشست امروز سازمان لیگ، اظهار داشت: امروز جلسهای را در سازمان لیگ با حضور مسئولان باشگاههایی که پیشنهادهایی داشتند و همچنین سازمان لیگ و کمیته وضعیت خودمان داشتیم. در نهایت با وزیر ورزش هم مشورت کردیم. حدود ۶۲ بازی لیگ برتر باقیمانده و این بازیها باید برگزار شوند، زیرا باید قهرمان و نایبقهرمان لیگ را به AFC معرفی کنیم.
وی افزود: هرچند زمانش گذشته، اما از کنفدراسیون یک تا دو ماه وقت گرفتیم تا بتوانیم این کار را انجام دهیم. از طرفی هم بحث بازیکنان خارجی است. برخی فدراسیونها بهویژه ازبکستان به AFC فشار آورده و میگویند ۶_۵ بازیکن اصلیمان که میخواهند در جام جهانی از آنها استفاده کنند، در لیگ ایران بازی میکنند.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: خود فدراسیونشان هم به پرسپولیس، هم به استقلال و هم به سایر باشگاهها فشار آوردهاند که زمینه برگزاری لیگ ایران را فراهم کنید، زیرا باید در جام جهانی بازی کنیم. بازیکنان خود ما هم به این شکل هستند و تیم ملی هم برای جام جهانی آماده میشود. هرچند در فیفادی مارس ۲ بازی خوب داریم، اما باید برای لیگ هم برنامهریزی کنیم.
تاج افزود: فعلاً در حال تنظیم نامهای برای باشگاهها هستیم و امکان دارد لیگ بهزودی انجام شود. تاریخش مشخص نیست، اما مسلم است بازیها را مجتمع در یک شهر برگزار میکنیم. شهرش هم باتوجهبه شرایط جنگی مشخص نیست. در حال حاضر این جنگ برای کشور، مردم و همه در اولویت است. از هر چیزی جنگ را کمرنگ و کمرونق کند، پرهیز داریم.
وی گفت: البته در کنار جنگ، فوتبال را اداره میکنیم. بیگانگانی که میگویند ایران تمام شده و هیچچیزی در آن نیست و تعطیل شده، تیم ملی ما بازیهایش را در فیفادی انجام میدهد. در حال طراحی برای برگزاری لیگ هم هستیم و زندگی خود را در شرایط جنگی ادامه میدهیم.
رئیس فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم ملی، احتمال تقویت کادر فنی و زمان اعلام لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی، افزود: ارزیابی ما از کادر فنی فوقالعاده مثبت است و در این شرایط کار خود را انجام میدهند. البته مربیان خارجی ما به دلیل شرایط خاص، نتوانستند در اردوی آنتالیا همراهی کنند، اما در ادامه درباره آنها تصمیمگیری خواهد شد. اگر هم نیامدند، ممکن است کادر فنی را تقویت کنیم. البته با ما قرارداد دارند و باید بیایند و کارشان را ادامه بدهند. تا جایی هم که اطلاع دارم، خودشان علاقه دارند بیایند.
تاج گفت: تیم ملی هم کارش را انجام میدهد. بازی خیلی خوبی هم با نیجریه انجام دادیم و کار زیبندهای که بچهها قبل از آن بازی انجام داده، با بچههای میناب همراه شدند. به دنیا هم فهماندند در همان روز اول جنگ چه جنایتی انجام شده و در حال مذاکره ۱۶۷ دانشآموز و کودک را در مدرسه و در حال درسخواندن شهید کردند. این جنایت جنگی است و بالاتر از این نیست. بازی دوم هم با کاستاریکا برگزار میشود و انشاءالله تیم ملی را در تمام زمینهها حمایت میکنیم تا بازیهای بهتری انجام بدهد.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.