رمزگشایی از سیگنال‌هایی که وزیر خارجه پاکستان برای نزدیکان ترامپ می‌فرستد

عصر ایران یکشنبه 09 فروردین 1405 - 19:30
نکته اینجاست که رمزگشایی از مخاطب قراردادن سه مقام ارشد دولت ترامپ، چه نتایجی را پیش‌رو قرار می‌دهد؛ آیا «اسلام‌آباد» به «واشنگتن» گزارش کار ویژه‌ای را ارسال کرده است؟!
 اسحاق‌دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، با انتشار توئیتی در ایکس، از موافقت ایران با عبور 20 کشتی دیگر از تنگه هرمز با پرچم پاکستان، خبر داد.
 
با خرسندی اعلام می‌کنم که دولت ایران موافقت کرده است اجازه عبور ۲۰ کشتی دیگر با پرچم پاکستان از تنگه هرمز را صادر کند؛ به‌طوری که روزانه دو کشتی از این تنگه عبور خواهند کرد.
 
وزیر خارجه پاکستان
 
این اقدام ایران، حرکتی مثبت و سازنده است و شایسته قدردانی می‌باشد. این تصمیم نشانه‌ای از صلح بوده و به تقویت ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.
 
این اعلام مثبت، گامی معنادار در مسیر صلح به‌شمار می‌رود و تلاش‌های جمعی ما را در این راستا تقویت خواهد کرد.
 
گفتگو، دیپلماسی و چنین اقدامات اعتمادساز، تنها راه پیش‌رو هستند.
 
اسحاق‌دار، ذیل این توئیت، چهار نفر را مخاطب خاص خود قرار داده و به اصطلاح تگ کرده است؛ به ترتیب «جی‌دی‌ونس»، معاون ترامپ، «مارکو روبیو»، وزیر خارجه آمریکا، «سید عباس عراقچی»، وزیر خارجه ایران و استیو ویتکاف، نماینده ویژه ترامپ.
 
اینکه عراقچی مخاطب اسحاق‌دار باشد، بسیار پذیرفته است؛ به نشانه اینکه «اسلام‌آباد» قدردان همکاری‌های «تهران» در مساعدت برای عبور کشتی‌های کشور همسایه است.
 
نکته اینجاست که رمزگشایی از مخاطب قراردادن سه مقام ارشد دولت ترامپ، چه نتایجی را پیش‌رو قرار می‌دهد؛ آیا «اسلام‌آباد» به «واشنگتن» گزارش کار ویژه‌ای را ارسال کرده است؟!

منبع: هیواد تایمز

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.