عزم نخست‌ وزیر پاکستان بر تلاش برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 03:40
نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که در دیدار با وزرای امور خارجه ترکیه و مصر، بر لزوم «تلاش‌های جمعی فوری» برای پایان دادن به درگیری ها میان ایران و آمریکا تاکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان افزود که کشورش در تلاش است تا در بحبوحه تشدید درگیری‌ها، مسیری دیپلماتیک را برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای پیش ببرد.

وی خاطرنشان کرد که هماهنگی با شرکای منطقه‌ای در این مرحله «اولویت فوری» است.

درهمین زمینه، اسحاق دار، وزیر امور خارجه پاکستان، اظهار داشت که پاکستان، عربستان سعودی، ترکیه و مصر روز یکشنبه در مورد راه‌های ممکن برای پایان دادن به جنگ ایران و آمریکا «به‌صورت زودهنگام و دائمی» گفتگو کردند.

این چهار کشور مذاکراتی مشترک را در اسلام‌آباد با هدف کاهش تنش‌ها که از ۲۸ فوریه و به دنبال تجاوز مشترک آمریکا و رژیم اسرائیل به ایران آغاز شد، برگزار کردند.

اسحاق دار در بیانیه‌ای ویدیویی افزود که همه طرف‌ها به تلاش‌های میانجیگری پاکستان ابراز اعتماد کردند و چین کاملاً از ابتکار عمل برای میزبانی مذاکرات احتمالی ایالات متحده و ایران در اسلام‌آباد حمایت می‌کند.

پاکستان در روزهای اخیر، با توجه به روابط خوبش با ایران و ایالات متحده و روابط نزدیکش با کشورهای خلیج فارس، به عنوان یک میانجی بالقوه در مذاکرات بین طرفین متخاصم ظاهر شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.