یک نماینده مجلس: پروتکل جدید تنگه هرمز بر اساس اراده ایران تدوین می‌شود  

الف دوشنبه 10 فروردین 1405 - 06:35
نماینده اراک گفت: کشورهای دوست که می‌خواهند از امنیت تنگه هرمز و منافع اقتصادی حاصل از آن بهره‌مند شوند، بایستی منافع اقتصادی ایران فارغ از فشار تحریم‌های آمریکا را تامین نمایند.

به گزارش ایلنا، نادرقلی ابراهیمی، نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در خصوص سازوکارهای کنترل تنگه هرمز در جنگ و شرایط جنگ و پساجنگ، گفت: در شرایط فعلی و پساجنگ، تنگه هرمز باید به ابزاری برای ایجاد مسیرهای غیرتحریمی با کشورهای دوست و در راستای منافع اقتصادی ایران تبدیل شود.

 ابراهیمی افزود: کشورهای دوست که می‌خواهند از امنیت تنگه هرمز و منافع اقتصادی حاصل از آن بهره‌مند شوند، بایستی منافع اقتصادی ایران فارغ از فشار تحریم‌های آمریکا را تامین نمایند.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این بدان معنی است که ما به کشورهای دوست که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور نمایند، می‌گوییم مسیرهای امن غیرتحریمی برایمان فراهم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه روشن است چگونگی و نحوه استفاده از این تنگه در شرایط فعلی و پساجنگ صرفا بر اساس و مطابق نظر مقام معظم رهبری با اراده جمهوری اسلامی ایران تعیین می‌شود. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.