
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، عبدالجلال ایری، رئیس فراکسیون نظارت بر صنعت آب و برق مجلس شورای اسلامی، در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی و آمریکا به تاسیسات صنعت برق در بخشهایی از استانهای تهران و البرز که به قطعی موقت در برخی مناطق انجامید، گفت: ساختار کلان شبکه برق کشور بر اساس اصول دقیق پدافند غیرعامل و به صورت کاملاً موازی طراحی شده است؛ به همین دلیل، این زیرساخت حیاتی با هر نوع تهدیدی از سوی دشمن سازگاری و تابآوری داشته و امکان مدیریت بحران و رفع سریع قطعیها در آن کاملاً فراهم است.
وی با تمجید از عملکرد سریع تیمهای عملیاتی تصریح کرد: خوشبختانه در این حادثه شاهد بودیم که با همت و پایکار بودن مسئولان وزارت نیرو، کادر فنی و پرسنل زحمتکش این مجموعه، مشکلات پیشآمده با اقدامی جهادی، ایثارگرانه و در کوتاهترین زمان ممکن برطرف شد؛ لذا وظیفه خود میدانم کمال قدردانی و تشکر را از این مجموعه به دلیل اقدام بهموقع و خنثیسازی اهداف دشمن ابراز نمایم.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به نادیده گرفتن خطوط قرمز ایران از سوی متجاوزان، تاکید کرد: با توجه به اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی و آمریکا به هشدارهای صریح دادهشده توجهی نکردند، قطعاً نیروهای مسلح مقتدر ما قاطعانه و در زمان مناسب، جوابی درخور و پشیمانکننده به آنها خواهند داد.
رئیس فراکسیون نظارت بر صنعت آب و برق مجلس با هشدار نسبت به پیامدهای تقابل زیرساختی خاطرنشان کرد: دشمنان باید به خوبی بدانند که اگر راهبرد «جنگ تاسیساتی» را در پیش بگیرند، به دلیل آسیبپذیریهای گستردهای که دارند، این آنها هستند که بیشترین خسارت و آسیب را متحمل خواهند شد.