خبرگزاری مهر، گروه بینالملل: در حالی که تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به خاک ایران همچنان ادامه دارد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مواضع دشمن را با قدرتی بیش از گذشته در هم میکوبند.
حمله به زیرساخت های مرتبط با آمریکا در کویت
طبق اعلام وزارت برق کویت، حمله ایران به یک نیروگاه برق و تأسیسات آبشیرینکن درآن کشور، یک کشته و خسارات سنگین مالی برجای گذاشت.
وزارت دفاع کویت نیز به نوبه خود اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور در چند ساعت گذشته ۱۴ موشک بالستیک و ۱۲ پهپاد را در حریم هوایی کویت شناسایی کردهاند.
این وزارتخانه توضیح داد که برخی از این حملات، یک اردوگاه نیروهای مسلح را هدف قرار داده و منجر به زخمی شدن ۱۰ پرسنل شده است که در حال حاضر تحت درمان هستند و علاوه بر آن، خسارات مادی به محل وارد شده است.
همچنین این وزارتخانه خاطرنشان کرد که انبارهای متعلق به یک شرکت لجستیک خصوصی هدف قرار گرفته و خسارات مادی به بار آورده، اما تلفات جانی نداشته است.
حمله پهپادی یمن به جنوب سرزمینهای اشغالی
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی حمله پهپادی از یمن، آژیرهای هشدار در مناطقی در جنوب سرزمینهای اشغالی به صدا درآمد.
بر اساس این گزارش، آژیرهای هشدار درپی ورود پهپاد از یمن به آسمان خلیج ایلات در جنوب سرزمینهای اشعالی به صدا درآمده است.
منابع یاد شده همچنین از شنیده شدن صدای انفجار در این منطقه خبر دادند. رسانه عبری همچنین از رهگیری پهپاد در خلیج ایلات خبر داد.
تصویب بودجه ۲۰۲۶ رژیم صهیونیستی با افزایش هزینههای نظامی
رسانه «تایمز آو اسرائیل» گزارش داد کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی بودجه سال ۲۰۲۶ را با افزایش قابل توجه در بخش نظامی و دفاعی تصویب کرده است.
این تصویب بودجه درحالی صورت می گیرد که رژیم اسرائیل درحال جنگ در جبهه های مختلف است.
کنست در بیانیهای اعلام کرد: «به عنوان بخشی از بهروزرسانی بودجه و با در نظر گرفتن عملیات غرش شیر، بیش از ۳۰ میلیارد شِکِل (تقریباً ۱۰ میلیارد دلار) به بودجه وزارت دفاع اضافه شده و آن را به بیش از ۱۴۲ میلیارد شِکِل رسانده است.»
کل هزینههای پیشنهادی برای سال ۲۰۲۶ تقریباً ۸۵۰ میلیارد شِکِل یا حدود ۲۷۰ میلیارد دلار است.













