هشدار نارنجی هواشناسی خراسان جنوبی؛ احتمال سیل و گرد و خاک

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 10:00
بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه تا پایان هفته هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

سمیه لطفی در گفتگو با مهر با اشاره به شرایط جوی هوای استان بیان کرد: با تقویت ناپایداری‌های جوی از سه شنبه تا پنجشنبه شب وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گرد و خاک و در کل استان رگبار و رعد وبرق قابل پیش بینی است.

وی بارش‌های رگباری در برخی نقاط، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر به خصوص برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد و افزود: همچنین در برخی نقاط باعث سیلابی شدن مسیرها و طغیان رودخانه‌های فصلی و بروز خسارت هم خواهد شد.

لطفی از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و گفت: پرهیز از جا به جایی عشایر و اسکان و توقف یا چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به خصوص از سه شنبه تا پنجشنبه توصیه می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید پاکسازی جوی ها، راه آب ها، لایروبی کانال‌ها و توجه به استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از سفرهای غیر ضرور مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: دمای هوا تا صبح سه شنبه روند افزایشی دارد و هوا تا حدودی گرمتر خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.