برنده نوبل اقتصاد: ایران آمریکا را تحریم کرده‌است

مشرق نیوز دوشنبه 10 فروردین 1405 - 12:14
سایمون جانسون برنده نوبل اقتصاد در مطلبی عنوان کرد که ایران با بستن تنگه هرمز تحریم‌های دردناکی علیه آمریکا اعمال کرده است.

سایمون جانسون اقتصاددان بریتانیایی-آمریکایی که در سال ۲۰۲۴ برنده جایزه نوبل اقتصاد شده در مطلبی در تارنمای پراجکت سیندیکیت نوشت: ایران با مسدود کردن تنگه هرمز و جریان نفت کشورهای خلیج فارس طرفدار آمریکا، در حالی که هنوز مقدار قابل توجهی از نفت خود را به چین ارسال می‌کند، عملا تحریم‌های دردناکی را علیه ایالات متحده اعمال کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش که تا این لحظه فقط بخشی از آن به شکل عمومی منتشر شده، آمده است: اگر این تحریم‌های بالفعل ادامه یابد، هزینه‌های اقتصادی بالایی را بر بسیاری از آمریکایی‌ها و هزینه‌های سیاسی را بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور تحمیل خواهد کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.