به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل بقایی در نشست خبری اظهار داشت: بهار را در حالی شروع کردیم که ایران ما مورد تجاوز نابهکارترین رژیم های دنیا قرار گرفته بود. مردم ایران نشان دادند که با چنگ و دندان از عزت و کیان ایران دفاع میکنند. چنگ و دندان ما خیبر و خرمشهر و سجیل است که به سمت متجاوزان شلیک میشود. ما پیمان میبندیم که با تمام توان برای صیانت از کیان ایران این مسیر کاملا حق را ادامه دهیم. بزرگترین قربانی جنگ تجاوزکارانه امریکا حقوق بشردوستانه بین المللی بود. در ۸۰ سال گذشته شما مورد مشابهی را ندارید که در عرض یک ماه چنین جنایات شنیع اتفاق افتاده باشد که تمام جنایات بین المللی را در درون خودش داشته باشد.
وی ادامه داد: حمله به دانشگاه، مراکز فرهنگی، مراکزی که برای تک تک ایرانیان اهمیت دارد. بخشی از تمدن بشری است که در فهرست اثار متعلق به همه انسان ها در یونسکو ثبت شده است.
سخنگوی وزارتخارجه افزود: حمله به بیمارستانها، هلال احمر و ساختمان مسکونی همه جنایت جنگی است. حمله به زیرساخت های ایران که همه به ان وابسته هستند. دیشب در حمله به پست برق بخشی از تهران و کرج دچار خاموشی شد. باید به مهندسین و کارکنان وزارت نیرو دست مریزاد گفت که سعی دارند ایران را روشن نگه دارند در برابر تاریکی دوستان سیاه پسند. ما همه این موارد را به صورت مستمر مستندسازی میکنیم. برای اینکه هم مردمان ما در اینده بدانند که ادعاهایی که درباره کمک به ایران مطرح شد فریبی بیش نبود. در سخنانشان هم پیداست که با تاریخ و فرهنگ ایران کار دارند. توهین هایی که میکنند. اینکه به گذشته های دور برای توجیه حملات ارجاع میدهند؛ غافل از اینکه ایران به عنوان پویاترین تاریخ و تمدن ماندگار روی زمین به خوبی میداند چگونه با دشمنان برخورد کند.
بقائی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران، تصریح کرد: دیروز شاهد تعرض به دفتر شبکه العربی بودیم. روز قبلش در لبنان حمله شد و خبرنگاران المیادین و المنار به شهادت رسیدند. فهرست طولانی از اهالی خبرنگاران که در سه سال گذشته به شهادت رسیدند موجود است. گویا رژیم صهیونیستی به طور خاص حوزه خبر را دشمن خودش تلقی میکند. در صورتی که معاهدات بین المللی درباره حفاظت از خبرنگاران روشن است و هرگونه حمله به خبرنگاران جنایت جنگی محسوب میشود. با این وجود رژیم وقعی نمینهد و مورد زیادی خبرنگار را هدف قرار میدهد.




