بقایی: ما هیچ‌گاه کشورهای منطقه را دشمن خود تلقی نمی‌کنیم

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 12:37
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مردم ایران نشان دادند که با چنگ و دندان از عزت و کیان ایران دفاع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل بقایی در نشست خبری اظهار کرد: بهار را در حالی شروع کردیم که ایران ما مورد تجاوز نابه‌کارترین رژیم های دنیا قرار گرفته بود. مردم ایران نشان دادند که با چنگ و دندان از عزت و کیان ایران دفاع می‌کنند. چنگ و دندان ما خیبر و خرمشهر و سجیل است که به سمت متجاوزان شلیک می‌شود. ما پیمان می‌بندیم که با تمام توان برای صیانت از کیان ایران این مسیر کاملا حق را ادامه دهیم. بزرگترین قربانی جنگ تجاوزکارانه آمریکا، حقوق بشردوستانه بین المللی بود. در ۸۰ سال گذشته شما مورد مشابهی را ندارید که در عرض یک ماه چنین جنایات شنیع اتفاق افتاده باشد که تمام جنایات بین المللی را در درون خودش داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه، مراکز فرهنگی و ئمراکزی که برای تک تک ایرانیان اهمیت دارد، بخشی از تمدن بشری است که در فهرست آثار متعلق به همه انسان ها در یونسکو ثبت شده است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: حمله به مراکز مذکور و بیمارستان‌ها، هلال احمر و ساختمان مسکونی همه جنایت جنگی است. شب گذشته در حمله به پست برق بخشی از تهران و کرج دچار خاموشی شد. باید به مهندسان و کارکنان وزارت نیرو دست مریزاد گفت که سعی دارند ایران را در برابر تاریکی دوستان سیاه پسند  روشن نگه دارند. ما همه این موارد را به صورت مستمر مستندسازی می‌کنیم برای اینکه هم مردمان ما در آینده بدانند که ادعاهایی که درباره کمک به ایران مطرح شد، فریبی بیش نبود. در سخنانشان هم پیداست که با تاریخ و فرهنگ ایران کار دارند؛ توهین هایی که می‌کنند و اینکه به گذشته های دور برای توجیه حملات ارجاع می‌دهند نشان‌دهنده این مسئله است، غافل از اینکه ایران به عنوان پویاترین تاریخ و تمدن ماندگار روی زمین به خوبی می‌داند چگونه با دشمنان برخورد کند.

بقایی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران، تصریح کرد: دیروز شاهد تعرض به دفتر شبکه العربی بودیم. روز قبلش در لبنان حمله شد و خبرنگاران المیادین و المنار به شهادت رسیدند. فهرست طولانی از اهالی خبرنگاران که در سه سال گذشته به شهادت رسیدند موجود است. گویا رژیم صهیونیستی به طور خاص حوزه خبر را دشمن خودش تلقی می‌کند. در صورتی که معاهدات بین المللی درباره حفاظت از خبرنگاران روشن است و هرگونه حمله به خبرنگاران جنایت جنگی محسوب می‌شود. با این وجود، رژیم وقعی نمی‌نهد و مورد زیادی خبرنگار را هدف قرار می‌دهد.

در حال تکمیل

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.