داداشی: هشدار نارنجی باران و تگرگ در خراسان‌شمالی صادر شد

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 12:53
بجنورد- مدیرکل هواشناسی خراسان‌شمالی از صدور هشدار سطح نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و گفت: از ظهر دوشنبه تا صبح پنج‌شنبه، رگبار باران، رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان خراسان‌شمالی طی روز یکشنبه قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش وزش باد و در مناطق شرق و جنوب شرق خراسان‌شمالی وزش باد گاهی شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: از حوالی ظهر روز دوشنبه با تشدید ناپایداری همراه با رشد ابر و وزش باد لحظه‌ای شدید، بارش باران، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد تگرگ تا اوایل صبح روز پنج‌شنبه در خراسان‌شمالی انتظار داریم.

وی در ادامه افزود: شدت بارش در مناطق نیمه‌شرقی خراسان‌شمالی و برای شب سه‌شنبه تا چهارشنبه اوایل شب برآورد می‌شود.

داداشی تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها و معابر کوهستانی از پیامدهای فعالیت این سامانه بارشی در خراسان‌شمالی است.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هشدار هواشناسی در سطح نارنجی برای فعالیت این سامانه بارشی در خراسان‌شمالی صادر شد.

وی در خصوص وضعیت دمایی بیان کرد: از روز یکشنبه تا ظهر روز دوشنبه افزایش نسبی دما و برای شب دوشنبه تا صبح پنج‌شنبه همراه با فعالیت سامانه بارشی، کاهش نسبی دما در خراسان‌شمالی انتظار داریم.

داداشی در پایان گفت: طی شبانه‌روز گذشته، ایستگاه دشت با کمینه دمای ۵ درجه سانتی‌گراد سردترین و شیروان با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد گرمترین مناطق خراسان‌شمالی گزارش شدند. طی همین مدت کمینه و بیشینه دمای بجنورد ۶ و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.