بقائی: بی‌تفاوتی آژانس و گروسی تاسف‌بار است

صدا و سیما دوشنبه 10 فروردین 1405 - 13:32
سخنگوي وزارت امور خارجه بي تفاوتي آژانس بين الملل انرژي اتمي در قبال تجاوزها عليه تأسيسات هسته اي كشورمان را تأسف بار توصيف كرد.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، اسماعيل بقائي سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبري گفت: اقداماتی که آمریکا و رژیم علیه تاسیسات هسته‌ای انجام دادند جنایت است.

بقائي افزود: بر اساس اساسنامه آژانس این اقدامات جنایتکارانه است و تاسف بارتر بی‌تفاوتی آژانس و گروسی است.

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: برای چندمین بار رویکرد بسیار نادرستی را اتخاذ کرد و به جای محکوم کردن متجاوزان در مصاحبه‌هایش عباراتی را به کار می‌برد که مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند. صرف بیان چنین احتمالی از طرفی که مسئولیت عدم اشاعه هسته‌ای دارد غیرقابل پذیرش است.

اسماعيل بقائي خاطرنشان كرد: شوربختانه مدیرکل آژانس در این دو سال کارنامه قابل دفاعی از خود بجا نگذاشته است، هم به دلیل عدم محکومیت و هم عدم بی‌طرفی

سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين گفت: در چنین شرایطی اولین کاری که آژانس باید انجام دهد محکوم کردن تجاوزات است، چنین چیزی را شاهد نبودیم. ما باید کار خود را انجام دهیم، رایزنی‌ها را انجام دادیم، اما مطالبه ما سرجای خودش باقی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.