اطلاعیه آژانس: تاسیسات آب سنگین خنداب از کار افتاد

مشرق نیوز دوشنبه 10 فروردین 1405 - 14:06
آژانس اتمی اعلام کرد که کارخانه آب سنگین خنداب که جمعه هدف حمله قرار گرفته بود، به‌شدت آسیب دیده و از کار افتاده است.

به گزارش مشرق، آژانس بین‌الملل انرژی اتمی ساعاتی پیش اعلام کرد که بر اساس تحلیل مستقل تصاویر ماهواره‌ای و آگاهی از تأسیسات، تأیید می‌کند که کارخانه تولید آب سنگین در خُنداب که ایران گزارش داده بود در تاریخ ۲۷ مارس (جمعه) مورد حمله قرار گرفته، آسیب شدیدی دیده و دیگر قابل بهره‌برداری نیست. این نهاد افزود این تأسیسات حاوی مواد هسته‌ای اعلام‌شده نبوده است.

پیش‌تر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که در کارخانه تولید آب سنگین خنداب هیچ تشعشعی مشاهده نشده است. سازمان انرژی اتمی جمعه هفتم فروردین‌ماه از حمله جنایتکارانه دشمن آمریکایی و صهیونیستی به مجتمع آب سنگین شهدای خنداب در اراک در دو مرحله در جریان جنگ جاری خبر داد.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.