حمله به نیروهای آمریکایی در امارات؛ پناهگاه خلبانان دشمن هدف قرار گرفت

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 14:28
در ادامه پاسخ‌های قاطع و کوبنده جمهوری اسلامی ایران به دشمن، پهپادهای انهدامی ارتش، محل استقرار نیروهای ارتش تروریست آمریکا در امارات را هدف قرار دادند.

گروه سیاسی خبرگزاری مهر: در شرایطی که دشمن آمریکایی- صهیونیستی تصور می‌کرد که فقط با چند روز جنگ می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را تسلیم کند، نه تنها دشمن به این هدف خام خود نرسید، بلکه امروز و در سی و یکمین روز جنگ، ۵ پهپاد هرمس توسط بسیجیان نیروی زمینی سپاه و بومیان هرمزگانی در سواحل جنوب کشور منهدم شدند. بر این اساس، تعداد پهپادهای منهدم شده دشمن آمریکایی -صهیونیستی به ۱۴۳ فروند رسید.

از سوی دیگر، شمار «موج‌های» حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عدد ۸۷ رسیده است و این نشان می‌دهد که برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه پنتاگون مبنی بر کاهش تدریجی توان تهاجمی ایران پس از یک ماه درگیری، نه تنها حجم حملات کاهش نیافته، بلکه حملات به مراتب هدفمندتر، هماهنگ‌تر و سنگین‌تر از روزهای نخست جنگ شده است.

علاوه بر این، تنگه هرمز تحت کنترل عملیاتی ایران باقی مانده و تردد کشتی‌های غربی به صفر رسیده است.

همچنین اکثر پایگاه نظامی آمریکا در منطقه پس از حملات اخیر از مدار عملیاتی خارج شده‌اند و قیمت نفت همچنان بالای ۱۰۰ دلار باقی مانده و اقتصاد غرب را با تهدید جدی مواجه ساخته است.

در این شرایط، حتی هواداران سرسخت جنگ در کنگره نیز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که گزینه نظامی شکست خورده و تنها راه باقی‌مانده، پذیرش شروط ایران برای پایان جنگ است.


منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.