مادرید: آشکارا به آمریکا گفتیم که جنگ علیه ایران را غیرقانونی می‌دانیم

خبرگزاری مهر دوشنبه 10 فروردین 1405 - 16:18
وزیر دفاع اسپانیا تصریح کرد: آشکارا به آمریکا گفتیم که جنگ علیه ایران را غیرقانونی می‌دانیم؛ بنابراین، اجازه استفاده از پایگاه هوایی روتا در کادیز و پایگاه مورون در سویل را نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، مارگاریتا روبلس وزیر دفاع اسپانیا امروز دوشنبه اعلام کرد: ما از ابتدای جنگ به واشنگتن اطلاع دادیم که اجازه استفاده از حریم هوایی خود را در هیچ عملیاتی (به کشورهای متجاوز به ایران) نخواهیم داد.

وزیر دفاع اسپانیا در ادامه اضافه کرد: ما به واشنگتن اطلاع دادیم که اجازه استفاده از پایگاه هوایی روتا در کادیز و پایگاه هوایی مورون در سویل را در جنگ (علیه تهران) نخواهیم داد.

مارگاریتا روبلس سپس تصریح کرد: موضع مادرید در مورد این جنگ روشن است؛ ما آن را غیرقانونی و ناعادلانه می‌دانیم.

این در حالیست که ال پایس پیشتر اعلام کرده بود: دولت اسپانیا از مشارکت در جنگی که غیرقانونی می‌ داند، خودداری می‌ کند و بر این اساس اعلام کرد که مادرید حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای درگیر در جنگ ایران بست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.