بازدید میدانی رئیس کل دادگستری استان تهران از مراجع قضائی غرب استان

صدا و سیما دوشنبه 10 فروردین 1405 - 17:07
رئیس کل دادگستری استان تهران در دهمین روز از آغاز سال جدید با حضور در مراجع قضائی شهرستان‌های رباط کریم، شهریار و ملارد با بررسی روند رسیدگی به پرونده‌ها و نحوه خدمت‌رسانی به مردم، در دیدار‌های چهره‌به‌چهره با مراجعان دستورات لازم را برای رفع مشکلات مطرح شده صادر کرد.

بازدید میدانی رئیس کل دادگستری استان تهران از مراجع قضائی غرب استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه نظارت‌های میدانی بر عملکرد مراجع قضائی، در دهمین روز از آغاز سال ۱۴۰۵ با حضور در حوزه‌های قضائی غرب استان از مجموعه‌های دادسرا، دادگستری و مجتمع‌های دادگاه صلح در شهرستان‌های رباط کریم، شهریار و ملارد بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان این بازدید‌ها با حضور در بخش‌های مختلف مراجع قضائی از جمله شعب دادسرا، دادگاه‌ها، مجتمع‌های دادگاه صلح و واحد‌های اجرای احکام، روند رسیدگی به پرونده‌ها و نحوه ارائه خدمات قضائی به مراجعان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

القاصی مهر در حاشیه این بازدید‌ها با حضور در میان قضات و کارکنان قضائی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی همکاران قضائی و اداری در سطح استان تهران و به ویژه در ایام جنگ تحمیلی و تعطیلات نوروزی، گفت: بخش مهمی از تحقق عدالت و پاسخگویی به مطالبات مردم مرهون تلاش‌های مستمر قضات و کارکنان دستگاه قضائی در شعب مختلف دادگاه‌ها و دادسرا‌ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی این بازدید‌های میدانی اطمینان از تداوم خدمت‌رسانی مطلوب و جلوگیری از ایجاد اطاله در رسیدگی به پرونده‌ها است، گفت: حضور میدانی مسئولان قضائی در مراجع مختلف موجب می‌شود مسائل و چالش‌های احتمالی از نزدیک بررسی و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین در جریان این بازدید‌ها با تعدادی از مراجعان در حوزه‌های قضائی مورد بازدید به صورت چهره‌به‌چهره دیدار و گفت‌و‌گو کرد و پس از استماع مسائل و درخواست‌های آنان، دستورات لازم را برای پیگیری و رسیدگی صادر کرد.

از جمله در ملاقات‌های چهره به چهره با مردم و در جریان بازدید از دادسرای شهرستان شهریار، یکی از مراجعان که به دلیل اختلافات خانوادگی امکان ملاقات با فرزند خود را نداشت، موضوع را با رئیس کل دادگستری استان تهران مطرح کرد که القاصی مهر در همان محل ضمن صدور دستور لازم به دادستان شهرستان شهریار، زمینه فراهم شدن ملاقات و دیدار این کودک با مادر خود را فراهم کرد.

همچنین در بازدید از واحد‌های اجرای احکام در برخی از مجموعه‌های قضائی غرب استان تهران، تعدادی از مراجعان درخواست پذیرش وثیقه و آزادی زندانیان را مطرح کردند که رئیس کل دادگستری استان تهران پس از بررسی موضوع، دستورات لازم را برای تسهیل در روند رسیدگی به این درخواست‌ها صادر کرد.

شایان ذکر است از زمان وقوع جنگ تحمیلی رمضان تاکنون، رئیس کل دادگستری استان تهران شخصاً با حضور میدانی در مجموعه‌های قضائی و مراکز خدمات‌رسانی در پایتخت و شهرستان‌های استان تهران، روند خدمت‌رسانی در این مراکز را مورد نظارت و بررسی قرار داده است؛ اقدامی که بیانگر پویایی دستگاه قضائی و اهتمام مسئولان قضائی استان تهران برای ارائه خدمات مستمر، پاسخگویی فعالانه به مردم و استمرار اجرای عدالت حتی در شرایط خاص و فوق‌العاده در جنگ تحمیلی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.