به گزارش اقتصادنیوز، جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران به سیو سومین روز خود رسید و این درحالی است که روز گذشته تمرکز حملات بیشتر متوجه اصفهان بود که در این حملات نه تنها زیرساختهای نظامی بلکه زیر ساختهای اقتصادی هم هدف حمله قرار گرفت به طوری که برای دومین بار جنگندههای آمریکا و اسرائیل به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را هدف حمله کردند؛ همزمان با حملات شبانه به مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سفیددشت در بروجن و فولاد خوزستان نیز از مورد حمله قرار گرفتند.
در پاسخ به این حملات چندین موج از حملات موشکی سپاه به سمت مواضع آمریکا و اسرائیل در منطقه کلید خورد که در نتیجه یکی از این حملات موشکی به جلسه فرماندهان نظامی در اسرائیل اصابت کرد.
در ادامه اقتصادنیوز، اخبار مهم در سیوسومین روز از جنگ را به مثابه سی و دو روز گذشته منتشر خواهد کرد.
***************************
ساعت ۲۳ دیشب (11 فروردین) جنگندههای آمریکا و اسرائیل دوباره به صنایع فولاد مبارکه اصفهان حمله کردند.
براساس این گزارش و اعلام اهالی منطقه این برای بار دوم است که این صنعت مورد حمله آمریکا و اسرائیل قرار میگیرد.
تاکنون از میزان خسارت و تعداد و شهدا و مجروحان این حمله اطلاعاتی منتشر نشده است
معاون امنیتی استاندار هرمزگان اعلام کرد: دشمن آمریکایی و صهیونیستی در جنایتی دیگر به بندر شهید حقانی بندرعباس که کاربری مسافربری و تجاری دارد حمله کرد.
نیروهای امدادی و آتش نشانی بلافاصله به محل حمله اعزام شدهاند و اطلاعات تکمیلی بعد از بررسیهای دقیق اعلام خواهد شد.
خبرگزاری رویترز به نقل از احمد الشرع (جولانی) رئیس حکومت سوریه ادعا کرد دمشق در هیچ درگیری مرتبط با ایران دخالت نخواهد کرد .
این ممنوعیت شامل ویزای طلایی (اقامت معتبر)، ویزای توریستی و حتی پروازهای اتصالی از طریق دبی هم میشود
ترامپ با بیان اینکه تغییر رژیم ایران هدف آمریکا نبود گفت : من یک هدف داشتم: آنها هیچ سلاح هستهای نخواهند داشت و این هدف محقق شده است. آنها هیچ سلاح هستهای نخواهند داشت
اعلام کرد که برای پایان جنگ، نیاز نیست که ایران با ما توافق کن
خبرنگار از ترامپ پرسید: برنامه شما برای کاهش قیمتها چیست؟ "او" پاسخ داد: تنها کاری که باید بکنم این است که از ایران خارج شوم. خیلی زود این کار را خواهیم کرد
برخی رسانه ها از شنیده شدن چند صدای انفجار در بحرین و اربیل عراق خبر دادند.
شبکه «ایبیسی نیوز» روز سهشنبه اعتراف کرد که دستکم ۳۴۸ نیروی نظامی ایالات متحده در جنگ با ایران زخمی شدهاند.
رسانه ها از شنیده شدن صدای انفجار شدید در بندرعباس و شیراز خبر دادند.
تصاویر ماهوارهای منتشر شدهاند که به آتشسوزی در ۲ ایستگاه پمپاژ نفت در خط لوله «حبشان - فجیره» اشاره دارند.
خط لولهای که میدان نفتی حبشان در ابوظبی را به بندر فجیره امارات در ساحل خلیج عمان متصل میکند.
بدین ترتیب، دور زدن تنگه هرمز برای رژیم مزدور، خائن و دشمن امارات (اولاد زاید) از دید ایرانیها پنهان نمانده است.
نیروهای مسلح قدرتمند کشورمان با دقت هرچه تمامتر این تاسیسات پمپاژ را منهدم کردند تا همان چند صد هزار بشکه نفت هم از این نقطه دیگر صادر نشود.
مسلم است که هرگونه تلاش برای دور زدن تنگه هرمز با پاسخ شدید و بیسابقه کشورمان مواجه میشوند./فارس
این خبر در حال تکمیل است...