ادعای یک پایگاه خارجی درباره محل اورانیوم ایران

پارس نیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:17
ایران ممکن است تا ۵۴۰ کیلوگرم اورانیوم را به یک مجتمع تونل زیرزمینی در اصفهان منتقل کرده باشد.

یک پایگاه خارجی درباره محل ذخیره  اورانیوم ایران مطلبی منتشر کرد. به گفته آنها اورانیوم ایران قبل از حمله اسرائیل به اصفهان  منتقل شده است.

به گزارش پارس نیوز ، بر اساس گزارش Bulletin of the Atomic Scientists، ایران ممکن است تا ۵۴۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای بالا را تنها چند روز قبل از حمله‌های هوایی اسرائیل در خرداد ۱۴۰۴ به یک مجتمع تونل زیرزمینی در اصفهان منتقل کرده باشد.

 یک تصویر ماهواره‌ای با وضوح بالا نشان می‌دهد یک کامیون سنگین با ۱۸ کانتینر محافظ که کارشناسان معتقدند شبیه بشکه‌های حمل‌ونقل هسته‌ای نوع B (قادر به نگهداری اورانیوم غنی‌شده ۶۰٪) است، جلوی یک تونل ایستاده است.

ادعای این پایگاه هنوز موردتایید قرار نگرفته است.

منبع: میزان

منبع خبر "پارس نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.