انگلستان نیروهای پدافندی به غرب آسیا اعزام می‌کند

مشرق نیوز چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:18
وزیر دفاع انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور نظامیان بیشتری به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

به گزارش مشرق؛ همزمان با نگرانی‌ها درباره اتمام ذخایر پدافندی کشورهای حوزه خلیج فارس، وزیر دفاع انگلیس جان هیلی اعلام کرد که این کشور، سامانه پدافندی اسکای سِیبر را در عربستان مستقر خواهد کرد.

به نوشته رسانه انگلیسی آی‌تی‌وی‌نیوز، هیلی که به کشورهای حوزه خلیج فارس سفر کرده است، همچنین از تمدید مأموریت جنگنده‌های تایفون انگلیسی در قطر خبر داد. علاوه بر این، تیم‌ها و سامانه‌های پدافند هوایی بیشتری نیز به بحرین و کویت وارد شده‌اند.

با وجود همکاری‌های نظامی انگلیس با کشورهای منطقه، نخست‌وزیر انگلیس مدعی است که این کشور در جنگ با ایران مشارکت نکرده و نخواهد کرد.

این اقدام در حالی انجام شده است که پیش از این بلومبرگ گزارش داده بود که پدافندهای آمریکایی مستقر در کشورهای حاشیه خلیج فارس رو به اتمام است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.