هشدار شبکه آمریکایی نسبت به انسداد تنگه هرمز و باب‌المندب

عصر ایران چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:19
شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نسبت به پیامدهای بسته شدن همزمان تنگه هرمز و باب‌المندب هشدار داد. این رسانه اعلام کرد که چنین رویدادی می‌تواند شدیدترین تنش در توزیع جهانی انرژی و تجارت دریایی را طی دهه‌های اخیر رقم بزند.

یک شبکه آمریکایی نسبت به تبعات بسته شدن همزمان ۲ تنگه حیاتی در منطقه هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از قدس، شبکه ای بی سی آمریکا گزارش داد، بسته شدن همزمان تنگه هرمز و تنگه باب المندب ممکن است یکی از شدیدترین تنش ها را در توزیع انرژی و تجارت دریایی در سطح جهان طی دهه های اخیر ایجاد کند.

در این گزارش آمده است، اگر این اتفاق رخ دهد عملا گزینه های انتقال نفت از منطقه به مناطق دورتر کاهش پیدا می کند.

پیشتر نیز ترامپ به دلیل عدم توانایی در باز کردن تنگه هرمز که تحت کنترل نیروهای مسلح ایران است خشم خود را متوجه کشورهای اروپایی و ناتو کرده بود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.