ترامپ خطاب به اروپا: خودتان به هرمز بروید و کنترل آن را در دست بگیرید!

عصر ایران چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 03:19
ترامپ تأکید کرد که «کشورها باید نفت را از آمریکا خریداری کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا، امروز در پیامی جنجالی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» از کشورهای جهان خواست شخصا به تنگه هرمز بروند، آن را تحت کنترل بگیرند، موضعی که همزمان با آمادگی وی برای پایان دادن به جنگ علیه ایران مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز در پیامی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» از کشورهای جهان خواست که «به تنگه هرمز بروند و کنترل آن را به دست بگیرند».

ترامپ در این پیام نوشت: «کشورها باید خودشان به این تنگه بروند، نفت را تحت کنترل بگیرند و یاد بگیرند چگونه مبارزه کنند».

وی همچنین تأکید کرد که «کشورها باید نفت را از آمریکا خریداری کنند».

ترامپ در ادامه خطاب به کشورهایی که در حملات هماهنگ علیه ایران به ایالات متحده کمک نکرده‌اند و اکنون با کمبود سوخت هواپیما مواجه هستند، توصیه کرد نفت آمریکایی بخرند و شخصا به تنگه هرمز بروند و «فقط آن را کنترل کنند».

این در حالی است که روزنامه «وال‌استریت ژورنال» امروز گزارش داد ترامپ آمادگی خود را برای پایان دادن به جنگ علیه ایران اعلام کرده، حتی اگر تنگه هرمز همچنان تا حد زیادی بسته بماند.

مسئولان آمریکایی به وال‌استریت ژورنال گفته‌اند این رویکرد می‌تواند ادامه کنترل محکم تهران بر مسیر آبی را محتمل سازد و روند پیچیده بازگشایی آن را به زمان دیگری موکول کند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.