
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ در شرایطی که رژیمهای استکباری و غاصب صهیونیستی - آمریکایی در تشدید جنگ ترکیبی و اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران فعال شدهاند، قوه قضائیه در زمینه سیاستهای کلان هوشمندسازی و استمرار خدماترسانی، با هدف صیانت از سلامت عمومی و حفظ پویایی چرخه عدالت، خدمات کاملاً غیرحضوری را توسعه داده است.
این اقدام راهبردی با رویکردی عدالتمحور و مردممدار، علاوه بر فراهمسازی امکان ثبت غیرحضوری دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و انواع لوایح قضائی، جایگاه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی را نیز در این فرآیند متحول کرده است.
بر این اساس، شهروندان میتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضائی و از طریق درگاههای رسمی به نشانی my.kdke.ir، درخواستهای خود را بهصورت برخط و هوشمند ثبت کنند و پرونده آنان بلافاصله در مسیر رسیدگی قرار گیرد. در عین حال، دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نیز با بهرهگیری از این زیرساختها، خدمات خود را بهصورت غیرحضوری به مردم می دهند و نقش تسهیلگر و پشتیبان را در فرآیند ثبت و پیگیری پروندهها ایفا میکنند.
معاون خدمات الکترونیک قضائی گفت: با فعالسازی این قابلیت، عموم مردم میتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، دادخواست، شکوائیه، اظهارنامه و لوایح قضائی خود را ثبت کنند. همچنین دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با اتصال به این سامانهها، امکان ارائه خدمات مشاوره، ثبت و پیگیری را بهصورت غیرحضوری برای مراجعان فراهم کردهاند.
وی افزود: این مرکز با توسعه زیرساختهای فناورانه و هوشمندسازی فرآیندها، ضمن تسهیل امور برای شهروندان، شرایطی را فراهم کرده است تا صاحبان دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نیز بتوانند خدمات خود را بهروز، سریع و بدون وابستگی به مراجعه حضوری عرضه کنند و در مسیر تحقق عدالت هوشمند نقشآفرینی مؤثرتری داشته باشند.