
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در بازدید از پایشهای زیست محیطی، از تالاب بینالمللی شادگان گفت: خوشبختانه با بارشهای ۱۰ روز اخیر در حوزه استان و مناطق بالادست حوزه آبریز تالاب بینالمللی شادگان، حجم ورودی آب به این تالاب مناسب بوده و باعث شده تا حجم قابل توجه از تالاب آبگیری شود.
محمد جواد اشرفی افزود: در بازدید و پایش امروز به بررسی عملکرد سازهای که به منظور کنترل و هدایت آب در بخشهای مختلف تالاب احداث شده، مورد ارزیابی قرار گرفت که خوشبختانه مشاهده شد که با کارکرد بسیار مناسب باعث احیای بخشهای خشک تالاب شده است.
وی از ساخت سازههای جدید مدیریت آب در تالاب بینالمللی شادگان از ماههای آینده خبر داد و گفت: همکاران ما در محیطزیست طبیعی و یگان حفاظت در شرایط جنگی پایش و کنترل مناطق را برعهده دارند و ابراز امیدواری کرد، با پایش و مدیریتهای صورت گرفته احیای تالابها به بهترین شکل انجام شود.